Levering in
vlag Nederland Nederland

Algemene verkoopvoorwaarden

Artikel 1: Over ons

De website vinify.nl wordt beheerd door Vinatis SAS met een aandelenkapitaal van €15.000.100 en is gevestigd in ANNECY-LE-VIEUX (74940), 6 avenue du Pré de Challes- PAE des Glaisins.

Het bedrijf, waarvan de wettelijke vertegenwoordiger de heer Alban BERARD is, is ingeschreven in het handels- en ondernemingsregister van Annecy onder nummer 443 1000524:

SIREN:443 100 524 00042
Intracommunautaire btw:FR04443100524
Algemeen directeur:Alban BERARD
Website verklaard aan de C.N.I.L:geregistreerd onder nummer 1396307
Website gehost door:OVH - 2 RUE KELLERMANN 59100 ROUBAIX (France)

Gebruik ons contactformulier om contact op te nemen met onze klantenservice: Contact

Artikel 2: Wie ben jij voor ons?

De aanbiedingen van vinify.nl zijn voorbehouden aan particuliere klanten en rechtspersonen zoals bedrijven, groepen en wijnhandelaren onder bepaalde voorwaarden.

De wet op de volksgezondheid verbiedt de verkoop van alcohol aan personen onder de 18 jaar. Daarom kan een bestelaccount alleen worden geopend door een volwassene met volledige rechtsbevoegdheid. Bij elke bestelling, op het moment van validatie en vóór betaling, zal de klant, door deze algemene voorwaarden te accepteren, opnieuw zijn meerderjarige leeftijd erkennen (bewijs kan worden gevraagd na een willekeurige controle).

Wanneer u een account aanmaakt, gaat u ermee akkoord om nauwkeurige en volledige informatie te verstrekken met betrekking tot uw persoonlijke gegevens en alle andere informatie die nodig is voor toegang tot diensten en levering. Je moet deze gegevens regelmatig bijwerken, vooral als het gaat om leveringen.

Een account is persoonlijk en de toegang ertoe kan niet worden uitgeleend, overgedragen of aan derden worden gegeven. Toegang wordt verkregen door middel van een login en wachtwoord. De klant is als enige verantwoordelijk voor de bewaring ervan. Als je ook maar de minste twijfel hebt over de veiligheid van je inloggegevens of over fraude, moet je ons hiervan op de hoogte stellen zodat we nieuwe, veilige gegevens kunnen aanmaken.

Artikel 3: Wat zijn de algemene verkoopvoorwaarden?

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aankopen bij Vinify in haar online winkel, via de website www.vinify.nl. Om meer te weten te komen over de algemene voorwaarden van een bestelling, kunnen klanten op elk moment klikken op Algemene voorwaarden, zelfs voordat ze een bestelling plaatsen.

Het plaatsen van een bestelling impliceert de volledige aanvaarding door de klant van de verschillende clausules in deze algemene voorwaarden. Alleen een schriftelijke overeenkomst tussen de partijen, waarin speciale voorwaarden zijn opgenomen, kan afwijken van de AV. Bij gebrek hieraan zijn deze van rechtswege van toepassing op de relaties tussen de klant en Vinify.

We passen de tekst van onze algemene verkoopvoorwaarden regelmatig aan. We nodigen u daarom uit om kennis te nemen van de versie die van kracht is op de dag van uw bestelling. Hiertoe nodigen we u uit om de algemene verkoopvoorwaarden die geldig zijn op het moment van uw bestelling op te slaan.

Artikel 4: Hoe plaats ik een bestelling?

Alle bestellingen worden geplaatst op www.vinify.nl.

Je vult je winkelwagen door de verschillende producten te selecteren in de hoeveelheden die je nodig hebt. Zodra u uw winkelmandje hebt samengesteld, wordt u uitgenodigd om het te controleren en eventuele fouten te corrigeren voordat u het valideert om uw aanvaarding te bevestigen, en vervolgens om te betalen met behulp van de aangeboden methoden (artikel 5).

Om veilige transacties te garanderen, kan onze controledienst een bewijs van identiteit en verblijfplaats vragen (identiteitskaart, K-bis-uittreksel, intracommunautair BTW-nummer voor rechtspersonen, enz. In geval van weigering, non-respons of non-conformiteit van onderdelen behoudt VINATIS zich het recht voor om de bestelling te annuleren om onaangename gebeurtenissen te vermijden.

De controledienst heeft ook het recht om bepaalde bestellingen te annuleren als hij van mening is dat deze verschillende anomalieën en onregelmatigheden vertonen (twijfels over de identiteit van de klant, usurpatie, aanmaken van onregelmatige rekeningen, enz.)

Vinify behoudt zich het recht voor om een bestelling te annuleren of te weigeren van een klant met wie er een geschil bestaat over de betaling van een vorige bestelling.

De bestelling, de bevestiging van aanvaarding van het aanbod en de ontvangstbevestiging worden geacht te zijn ontvangen wanneer de partijen aan wie ze zijn gericht (per e-mail) er toegang toe hebben.

Bij verzending van de bestelling wordt een factuur opgesteld die beschikbaar is in het gedeelte "mijn account" op de website vinatis.nl. Op speciaal verzoek kan een factuur per e-mail of naar het opgegeven factuuradres worden gestuurd.

In overeenstemming met de voorwaarden van wet nr. 80-336 van 1 mei 1980, met betrekking tot eigendomsvoorbehoud, blijven producten eigendom van Vinify totdat facturen volledig zijn betaald.

De klant wordt eigenaar van en verantwoordelijk voor de artikelen bij levering en de overdracht van eigendom staat gelijk aan de overdracht van risico.

Artikel 5: Prijs van de bestelling

De prijzen vermeld op de productfiches zijn de prijzen geldig op de datum van de bestelling. Ze kunnen dagelijks variëren naargelang de vraag en de bevoorrading.

Voor Frankrijk zijn de prijzen uitgedrukt in euro's (€) en inclusief alle belastingen (Franse btw en andere van toepassing zijnde belastingen).

Voor andere landen in de Europese Unie verschilt de prijs naargelang het land van levering van het product en wordt er rekening gehouden met de lokale btw van het land van consumptie en andere belastingen (taksen).

De prijs vermeld op de productfiches is altijd exclusief verzendingskosten.

De transportprijs kan variëren naargelang de gekozen hoeveelheden, de gekozen leveringswijze, de bestemming en de verwachte leveringstermijn. U kiest uw leveringswijze wanneer u uw winkelmandje valideert, op basis van de gedetailleerde kosten (naast de prijs van de bestelling) die u worden meegedeeld. De leveringstarieven die van toepassing zijn op het moment van bestelling zijn hier beschikbaar: https://www.vinify.nl/bezorging

Alle promotionele acties (vouchers, kortingsbonnen, partnerkortingen, enz.) zijn beperkt tot individuen, tot één persoon per huishouden en per actie.

Vinify behoudt zich het recht voor om bestellingen te weigeren die niet aan dit criterium voldoen.

Artikel 6: Promotionele aanbiedingen en voordelen

Algemeen:

Alle promotionele aanbiedingen op de website www.vinify.nl zoals Flash Sales, Opruiming, Beschadigde Labels en verkoopacties zijn onderhevig aan speciale voorwaarden. Deze acties kunnen geldig zijn voor een bepaalde periode, een voorraadlimiet, beschikbaarheid of hoeveelheid. Aan het einde van de aanbieding zijn producten onderhevig aan prijswijzigingen. Bijgevolg profiteert de klant gedurende een bepaalde periode van deze aanbieding en wanneer deze periode verstreken is, kan Vinify zich er niet toe verbinden om de klant dezelfde voordelen te bieden bij een volgende bestelling.

Artikel 7: Betalingsmethoden

Producten kunnen worden betaald met een cheque, bankoverschrijving, Paypal, betaalkaarten en creditcards (Amex), cadeaubonnen of cadeaubonnen (alleen geldig voor levering in Frankrijk).

7.1 Bankkaarten:

We accepteren de volgende kaarten: CB, VISA, EUROCARD, MASTERCARD of AMERICAN EXPRESS.

7.2 Cheques:

Cheques worden alleen geaccepteerd in euro's en alleen van banken die gevestigd zijn in Frankrijk. Cheques moeten worden uitgeschreven op naam van VINIFY/VINATIS op onze vestiging: 6 Avenue du Pré de Challes, 74940, Annecy-le-Vieux, Frankrijk. In geval van niet-betaling kunnen we de klant om bijkomende informatie vragen alvorens betaling per cheque te aanvaarden.

7.3 Bankoverschrijving:

Onze bankgegevens worden je toegestuurd in de e-mail ter bevestiging van je bestelling.

7.4 Paypal:

De betaalmethode Paypal is alleen beschikbaar voor levering aan huis. Paypal behoudt zich het recht voor om de validatie van de betaling op te schorten om de transactie door haar diensten te verifiëren.

Artikel 8: Wat gebeurt er als de voorraad van een wijn opraakt?

Als een besteld product niet op voorraad is tussen het moment dat de bestelling wordt geplaatst en het moment dat het wordt verzonden, verbindt Vinify zich ertoe u zo snel mogelijk op de hoogte te brengen en u verschillende alternatieven aan te bieden:

  1. In het geval van een definitieve beëindiging:

    Vervanging van het product dat niet op voorraad is door de volgende jaargang of door een gelijkwaardig product of een product van hogere kwaliteit tegen dezelfde prijs. Opstelling van een creditnota of terugbetaling van het (de) niet beschikbare product(en) of de hele bestelling, afhankelijk van de keuze van de klant.

  2. In geval van een tijdelijke beëindiging:

    De klant zal ook de keuze worden geboden om te wachten tot de aangegeven herbevoorradingsdatum. De klant heeft de keuze om de volledige bestelling te accepteren en af te wachten, of om een gedeeltelijke of volledige annulering van de bestelling aan te vragen.

Artikel 9: Bezorging

9.1 Bezorging:

Zodra de betaling is ontvangen, wordt de bestelling verzonden. Je bestelling wordt geleverd op het adres dat je hebt opgegeven. Zoals vermeld in artikel 2 van de algemene voorwaarden, moet u bijzonder zorgvuldig zijn bij het controleren van uw leveringsadres, aangezien de informatie die u verstrekt bij het valideren van uw bestelling bindend voor u is. Vinify kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor een fout of gebrek aan informatie die resulteert in een fout of niet-levering. In het geval van een retourzending als gevolg van een onvolledig adres, hebt u de mogelijkheid om het afleveradres te wijzigen door onze klantenservice te vragen om een nieuwe zending, tegen nieuwe verzendkosten, of om de bestelling te laten terugbetalen, met aftrek van de oorspronkelijke verzendkosten.

9.2 Levering in Europa:

Vinify biedt de mogelijkheid om een bestelling te laten leveren in een lijst van Europese landen, omdat het een reeks transportpartnerschappen heeft opgezet. Service naar deze landen brengt specifieke routingkosten met zich mee, waarvan de tarieven kunnen worden geraadpleegd op de pagina Leveringsinformatie.

9.3 Verantwoordelijkheid voor transport:

In overeenstemming met artikel L.133-3 van het Franse Wetboek van Koophandel is het uw verantwoordelijkheid om de inhoud van het pakket zorgvuldig te controleren bij ontvangst en in aanwezigheid van de bezorger.

9.4 Vertragingen:

Vinify verbindt zich ertoe alles in het werk te stellen om de bestelde producten zo snel mogelijk te leveren. Levertijden variëren naargelang het product, de leveringswijze en het land van bestemming. Als producten in de bestelling verschillende levertijden hebben, geldt de langste levertijd voor de hele bestelling.

9.5 Schade of breuk:

BELANGRIJK: de vervoerder is verantwoordelijk voor de integriteit van het pakket tijdens de levering.

Het is jouw verantwoordelijkheid om de inhoud van het pakket bij ontvangst te controleren en een nauwkeurig en gemotiveerd voorbehoud te maken met betrekking tot eventuele schade, door deze op de afleverbon of het door de vervoerder verstrekte elektronische vakje te schrijven. De klant kan het pakket ook weigeren als de integriteit ervan niet bewaard is gebleven.

Houd er rekening mee dat voorbehouden zoals "onder voorbehoud van uitpakken" of "beschadigd pakket" niet kunnen worden beschouwd als gedetailleerde voorbehouden.

In alle gevallen moet u Vinify op de hoogte brengen binnen 48 uur na ontvangst van het pakket, via het contactformulier. Als aan alle voorwaarden is voldaan, verbindt Vinify zich ertoe de klant een tegoedbon of een terugbetaling aan te bieden.

9.6 Bestelling ophalen in onze vestiging in Annecy:

Om een bestelling af te halen, moeten klanten hun bestelnummer of orderbevestiging en identiteitsbewijs tonen bij de afhaalbalie. De klant heeft maximaal een maand de tijd om zijn bestelling af te halen. Aan het einde van deze periode worden de producten weer te koop aangeboden en wordt de klant automatisch terugbetaald.

Artikel 10: Herroepingsrecht

10.1 herroepingsrecht

Je hebt het recht om je bestelling zonder opgaaf van reden binnen veertien dagen te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt veertien dagen na de dag waarop jij, of een door jou aangewezen derde partij die niet de vervoerder is, de goederen fysiek in ontvangst neemt.

Het uitoefenen van het herroepingsrecht is eenvoudig. Het enige wat u hoeft te doen, is ons op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen door middel van een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld een brief per post of e-mail). Hiervoor kunt u ook het herroepingsformulier gebruiken dat u kunt downloaden via de volgende link: formulier downloaden. Deze kennisgeving van herroeping moet worden gedaan (en dus verzonden) voor het einde van de periode van 14 dagen na ontvangst.

Je bent dan verplicht om het product of de producten van de herroepen bestelling zonder onnodige vertraging en uiterlijk binnen veertien dagen na de kennisgeving van je beslissing om de bestelling te herroepen, op eigen kosten en zorg terug te sturen.

Retourneren kan persoonlijk in onze vestiging in Annecy-le-Vieux, of door het pakket terug te sturen naar SAS VINATIS, 6 Avenue du Pré de Challes, PAE des Glaisins, 74940, Annecy-le-Vieux, Frankrijk.

Het herroepingsrecht geldt alleen voor particuliere klanten en is niet beschikbaar voor professionals.

10.2 Gevolgen van annulering

Na ontvangst van het product of de producten die je hebt geannuleerd en na verificatie, zullen we de overeenkomstige betaling terugbetalen, inclusief standaard leveringskosten (met uitzondering van extra kosten die voortvloeien uit de keuze voor een versnelde methode) zonder onnodige vertraging en niet later dan veertien dagen vanaf de dag waarop we op de hoogte zijn gesteld van je beslissing of na ontvangst van de goederen.

Terugbetalingen worden gedaan volgens de betalingsmethode die is gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij u uitdrukkelijk instemt met een andere methode, in welk geval er geen kosten voor u zijn.

U bent alleen aansprakelijk voor schade aan goederen die het gevolg is van een andere behandeling dan die welke nodig is om de aard, de kenmerken en de goede werking van de goederen vast te stellen. In het geval dat bepaalde producten geopend of verbruikt zijn, heeft Vinify het recht om de aankoopprijs ervan af te trekken van uw terugbetaling.

Artikel 11: Terugbetalingen

In het geval van een terugbetaling naar aanleiding van een klacht of een commercieel gebaar, verplichten wij ons om u het overeengekomen bedrag zonder onnodige vertraging en niet later dan veertien dagen vanaf de dag waarop de terugbetaling schriftelijk is gevalideerd door onze klantenservice terug te betalen.

In het geval van een terugbetaling in ruil voor geretourneerde goederen, kunnen we de terugbetaling uitstellen totdat we de goederen hebben ontvangen of totdat je het bewijs van verzending van de geretourneerde goederen hebt geleverd, afhankelijk van wat het eerst gebeurt. Houd er bij creditcardterugbetalingen rekening mee dat bankvertragingen de daadwerkelijke bijschrijving op je rekening met enkele dagen kunnen vertragen.

Artikel 12: Wettelijke garanties

12.1 Wettelijke garantie tegen verborgen gebreken:

Vinify garandeert tegen verborgen gebreken die van invloed kunnen zijn op producten gekocht op vinatis.nl (Frans Burgerlijk Wetboek, art. 1641, 1642 en 1643 tot 1647), op voorwaarde dat u ons het bewijs van het verborgen gebrek levert en dat u actie onderneemt binnen twee jaar na ontdekking ervan (Frans Burgerlijk Wetboek, art. 1648).

Deze garantie is beperkt tot abnormale fabricagefouten. In het bijzonder zijn gebreken als gevolg van de evolutie van de wijn (kurkvorming in de fles), onjuist gebruik, opslag of enige andere handeling door de klant uitgesloten, evenals gebreken van esthetische aard. Daarnaast is ontevredenheid van de klant over de intrinsieke kwaliteit van het product uitgesloten van deze garantieregeling.

In elk geval wordt de klant uitgenodigd om ons op de hoogte te stellen van elk probleem met een bestelling via het contactformulier dat beschikbaar is op vinatis.nl.

Artikel 1641 van het Franse Burgerlijk Wetboek: "De verkoper is aansprakelijk voor alle verborgen gebreken aan het verkochte artikel die het ongeschikt maken voor het beoogde gebruik of die dat gebruik zodanig beperken dat de koper het niet zou hebben gekocht of er een lagere prijs voor zou hebben betaald als hij ervan op de hoogte was geweest.

12.2 Wettelijke garantie van conformiteit:

Vinify garandeert de conformiteit van zijn producten in overeenstemming met de wettelijke bepalingen (Franse consumentenwet, art. L. 217-3 tot L. 217-13) op voorwaarde dat het defect bestond op het moment van levering van het product en dat u handelt binnen twee jaar na de datum van levering van het product.

Deze garantie is van toepassing als uw product dat u op vinify.nl hebt gekocht ongeschikt is voor het gebruik dat normaal gesproken van een soortgelijk product wordt verwacht, niet overeenkomt met de beschrijving op de productkaart (of het nu werkt of niet) of niet de eigenschappen bezit die worden geadverteerd.

In het kader van deze garantieregeling hebt u, zodra aan alle voorwaarden is voldaan, de mogelijkheid om het product te laten vervangen of vergoeden, onder voorbehoud van artikel L. 217-9 van de Franse consumentenwet. Producten waarvan de non-conformiteit het gevolg is van transportschade worden niet gedekt door de wettelijke conformiteitsgarantie. Artikel L. 217-3 van de Franse consumentenwetgeving: "De verkoper levert goederen die in overeenstemming zijn met het contract en met de criteria van Artikel L. 217-5.".

De verkoper is aansprakelijk voor conformiteitsgebreken die bestaan op het moment van levering van de goederen overeenkomstig Artikel L. 216-1 en die zich binnen twee jaar na deze datum voordoen.

In het geval van een overeenkomst voor de verkoop van goederen die digitale elementen bevatten:

1° Wanneer de overeenkomst voorziet in de doorlopende levering van digitale inhoud of een digitale dienst voor een periode van twee jaar of minder, of wanneer de overeenkomst de duur van de levering niet vermeldt, is de verkoper aansprakelijk voor elk gebrek aan conformiteit van die digitale inhoud of digitale dienst dat zich manifesteert binnen een periode van twee jaar vanaf de levering van de goederen;

2° Wanneer de overeenkomst voorziet in de ononderbroken levering van digitale inhoud of een digitale dienst gedurende een periode van twee jaar of meer, is de verkoper aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming van die digitale inhoud of digitale dienst dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de levering van de goederen; voor die goederen ontneemt de toepasselijke termijn de consument niet het recht op herziening overeenkomstig de bepalingen van artikel L. 217-19. De verkoper is eveneens aansprakelijk, binnen dezelfde termijnen, voor elk gebrek aan conformiteit dat het gevolg is van de verpakking, de montagehandleiding of de installatie wanneer deze door de overeenkomst onder zijn verantwoordelijkheid werd geplaatst of onder de verantwoordelijkheid van de verkoper werd uitgevoerd, of wanneer de onjuiste installatie, uitgevoerd door de consument zoals voorzien in de overeenkomst, te wijten is aan tekortkomingen of fouten in de door de verkoper geleverde montagehandleiding. Deze garantieperiode geldt onverminderd Artikels 2224 en volgende van het Franse Burgerlijk Wetboek. Het beginpunt van de verjaringstermijn voor de vordering van de consument is de dag waarop de consument zich bewust wordt van het gebrek aan overeenstemming."

Artikel 13: We waarderen uw mening

Elke houder van een klantenaccount op onze site kan zijn mening geven over het gekochte product en zijn recensie indienen voor publicatie op de site.

Om een recensie te publiceren, moet deze voldoen aan de basisregels voor communicatie zoals samengevat in het handvest voor klantenreviews. Elke gepubliceerde recensie geeft recht op een waardebon van 1 euro. Deze waardebon verschijnt op het dashboard van uw klantenaccount. Het kan gecombineerd worden met andere vouchers en op elk moment gebruikt worden.

Artikel 14: Gegevensbescherming

Vinify voldoet aan de wettelijke en reglementaire bepalingen met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens en in het bijzonder aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR) van de EU van 27 april 2016, evenals aan de Franse wetten van 6 januari 1978, laatstelijk gewijzigd op 20 juni 2018 met betrekking tot informatietechnologie, bestanden en vrijheden.

De persoonlijke informatie en gegevens over u zijn noodzakelijk voor het beheer van uw bestelling en onze commerciële relaties. Ze kunnen worden doorgegeven aan bedrijven die bijdragen aan deze relatie, zoals de bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van diensten en bestellingen, voor het beheer, de uitvoering, de verwerking en de betaling ervan. Deze informatie en gegevens worden ook bewaard voor veiligheidsdoeleinden, om te voldoen aan wettelijke en reglementaire verplichtingen en om ons in staat te stellen de diensten en informatie die we aanbieden te verbeteren en te personaliseren.

U hebt het recht op toegang tot, rectificatie van en bezwaar tegen uw persoonlijke gegevens. U kunt dit recht uitoefenen door contact op te nemen met onze klantenservice via het contactformulier of per post naar het volgende adres VINATIS, Service données personnelles, 6 Avenue du Pré de Challes, PAE des Glaisins, 74940, Annecy-le-Vieux, Frankrijk. Om ons in staat te stellen snel te antwoorden, vragen wij u ons uw naam, voornaam, e-mailadres, postadres en, indien mogelijk, uw klantreferentienummer te geven en het adres te vermelden waarnaar u het antwoord wilt sturen.

We kunnen identiteitscontroles uitvoeren om de vertrouwelijkheid en veiligheid van uw persoonlijke gegevens te garanderen. In sommige gevallen kan u worden gevraagd om een kopie van een identiteitsbewijs met uw handtekening. Binnen een maand na ontvangst van het verzoek ontvangt u een antwoord.

Creditcardbetalingen op onze site worden beveiligd door een SSL-conform online betalingssysteem. Alle bankgegevens die u verstrekt wanneer u een online aankoop doet, worden niet opgeslagen en zijn niet zichtbaar op het internet. Vinify garandeert de vertrouwelijkheid van uw gegevens.

Tot slot gebruiken we cookies om onze site soepel te laten werken. Het doel van de cookie is om uw bezoek te signaleren. Cookies worden dus alleen gebruikt om de gepersonaliseerde service die u ontvangt te verbeteren. Meer informatie over het gebruik van cookies vindt u op de volgende link: Privacybeleid en cookiebeheer.

Artikel 15: Intellectueel eigendom

Alle teksten, commentaren en afbeeldingen die worden gereproduceerd of weergegeven op de website vinatis.nl zijn strikt voorbehouden onder het auteursrecht en het intellectueel eigendomsrecht voor de hele wereld. Elke gehele of gedeeltelijke reproductie of weergave van de website vinatis.nl (met inbegrip van bedrijfsnamen, handelsmerken en onderscheidende tekens) is ten strengste verboden. Foto's en illustraties gebruikt op de site zijn niet-contractueel.

Artikel 16: Zwitserse ingezetenen: Wat zijn de voorwaarden om in aanmerking te komen voor belastingvrije verkoop?

VINATIS biedt Zwitserse inwoners de mogelijkheid om hun bestelling af te halen op 6 Avenue du Pré de Challes, PAE des Glaisins, 74940, Annecy-le-Vieux, Frankrijk en om een belastingvrijstelling te krijgen.

Bestellingen met een minimale aankoopwaarde van €175 (incl. btw) en een maximale aankoopwaarde van €1.000 (incl. btw) komen in aanmerking voor belastingvrijstelling. De hoeveelheden zijn beperkt tot 15 eenheden per identieke referentie en 90 liter niet-mousserende wijn, inclusief 60 liter mousserende wijn, 10 liter sterke drank en 20 liter andere dranken.

De klant heeft zes maanden vanaf de factuurdatum om met de goederen terug te keren naar Zwitserland. De bestelling wordt op de site geplaatst, inclusief btw, en de terugbetaling van de btw van 20% vindt plaats zodra de ontvanger aan de boekhoudafdeling van Vinify het bewijs heeft geleverd dat de goederen door de douane zijn ingeklaard. De terugbetaling gebeurt via hetzelfde betaalmiddel dat de koper heeft gebruikt bij het plaatsen van de bestelling, behalve in het geval van betaling per cheque, dan gebeurt de terugbetaling via bankoverschrijving. Voor terugbetalingen per bankoverschrijving wordt €4 in mindering gebracht. Om deze procedure te vergemakkelijken, kan de klant Vinify een kopie van een identiteitsbewijs met de woonplaats in Zwitserland per e-mail sturen voordat hij de bestelling afhaalt, evenals een RIB (Relevé d'identité bancaire) in het geval van betaling per bankoverschrijving of cheque.

Artikel 17: Geschillenbeslechting: Bemiddeling en jurisdictie

17.1 Bemiddeling in consumentengeschillen:

In overeenstemming met Artikels L611-1 tot L 641-1 en R 612-1 tot R 616-2 van de Franse consumentenwet, heeft u in het geval van een onopgelost geschil tussen de verkoper en de consument het recht om de zaak voor te leggen aan de consumentenombudsman.

Voordat u zich tot de ombudsman kunt wenden, moet u al hebben geprobeerd uw geschil rechtstreeks met onze diensten op te lossen door middel van een schriftelijke klacht of een klacht hebben ingediend in overeenstemming met de voorwaarden van de bestelling. Om contact op te nemen met de consumentenombudsman, kunt u schrijven naar: MEDIATION - VIVONS MIEUX ENSEMBLE, 2 impasse de Beauregard 54 000 NANCY, Frankrijk. Om te weten hoe u contact kunt opnemen met de Ombudsman: www.mediation-vivons-mieux-ensemble.fr

Als aan de voorwaarden wordt voldaan, wordt er een consumentenbemiddeling uitgevoerd volgens een nauwkeurige procedure en de geldende teksten. BELANGRIJK: stuur nooit defecte, betwiste of terug te betalen artikelen naar de consumentenombudsman. Stuur nooit originele documenten naar de consumentenombudsman. Fotokopieën verdienen de voorkeur.

Platform voor onlinegeschillenbeslechting: overeenkomstig artikel 14 van Verordening (EU) nr. 524/2013 heeft de Europese Commissie een platform voor onlinegeschillenbeslechting opgericht om de onafhankelijke buitengerechtelijke beslechting van onlinegeschillen tussen consumenten en verkopers in de Europese Unie te vergemakkelijken. Dit platform is toegankelijk via de volgende link.

17.2 Bevoegdheid en toepasselijk recht:

Bij gebrek aan dwingende bepalingen zal elk geschil met betrekking tot de geldigheid, nietigheid, interpretatie of uitvoering van de relatie worden voorgelegd aan de rechtbanken van Annecy. Bovendien wordt elke vraag met betrekking tot de geldigheid, nietigheid, interpretatie of uitvoering van de relatie beheerst door het Franse nationale recht, met uitsluiting van de bepalingen inzake de internationale verkoop van goederen.

Artikel 18: Aanvullende bepalingen

18.1 Overmacht:

Alle feiten of omstandigheden die overweldigend, onvoorzienbaar en buiten de controle van de partijen zijn, worden beschouwd als overmacht.

In dergelijke omstandigheden verdient het de voorkeur om de impact van de gebeurtenis te bespreken en afspraken te maken over de voorwaarden waaronder de uitvoering van het contract zal worden voortgezet of geannuleerd.

18.2 Omvang van de voorwaarden:

De nietigheid, het verval, het gebrek aan bindende kracht of de niet-afdwingbaarheid van een van de bepalingen in deze Algemene Voorwaarden leidt niet tot de nietigheid, het verval, het gebrek aan bindende kracht of de niet-afdwingbaarheid van de overige bepalingen, die onverminderd van kracht blijven. Het feit dat Vinify zich op een bepaald moment niet beroept op een van de clausules van onderhavig contract, vormt geen afstand van haar recht om zich op een latere datum op dezelfde clausules te beroepen.

18.3 Bewijsverdrag:

De elektronische gegevens die zijn opgeslagen op de website vinatis.nl zijn tot bewijs van het tegendeel het bewijs van de sluiting en uitvoering van de diensten van Vinify. Deze elektronische gegevens vormen daarom ontvankelijk, geldig en tegenstelbaar bewijs onder dezelfde voorwaarden en met dezelfde bewijskracht als elk document dat op papier is opgesteld, ontvangen of bewaard.

Professionele gelijkheid wordt nu elk jaar gemeten aan de hand van een index voor gelijkheid tussen vrouwen en mannen, in overeenstemming met de bepalingen van de Avenir professionnel-wet van 5 september 2018.

Bedrijven met tussen de 50 en 250 werknemers zijn sinds 1 september 2019 verplicht om hun Gender Equality Index-score te publiceren. Aan de hand van een score op 100 bestaat deze index uit vier indicatoren die de ongelijkheden tussen vrouwen en mannen in bedrijven beoordelen:

  1. Loonkloof tussen mannen en vrouwen (0/40 punten, want onberekenbaar: alle leeftijdsgroepen per SEM bevatten niet minstens 3 vrouwen en 3 mannen)
  2. Verschil in het tempo van individuele stijgingen (35/35 punten)
  3. Percentage werknemers dat loonsverhoging kreeg in het jaar dat ze terugkeerden van zwangerschapsverlof (15/15 punten)
  4. Aantal werknemers van het ondervertegenwoordigde geslacht onder werknemers met de 10 hoogste salarissen (5/10 punten)

SAS VINATIS behaalde een totaalscore van 55/60 voor het boekjaar 2022 en stelt alles in het werk om de ingezette dynamiek om professionele gelijkheid tussen vrouwen en mannen te garanderen, voort te zetten.

Geniet, maar drink met mate

© 2002-2025 VINATIS

Geniet, maar drink met mate.

© 2002-2025 VINATIS